Doetinchem, een sterk merk
Het is tijd om Doetinchem op de kaart te zetten. Tijd om de bescheidenheid aan de kant te zetten en onze gemeente het gezicht te geven die het verdient. Als een sterk merk, waarin onze bewoners en bedrijven zich herkennen en dat (nieuwe) bezoekers, klanten en organisaties aantrekt.
Samen met vertegenwoordigers van allerlei organisaties verkenden we het merk Doetinchem. We hebben onderzoeken uitgewerkt, interviews gehouden en uiteindelijk drie kernwaarden voor Doetinchem vastgesteld. Kernwaarden die -volgens ons - Doetinchem beschrijven en onze gemeente uniek maken. Nu toetsen we deze drie kernwaarden bij alle inwoners en bedrijven in Doetinchem. In februari maken we de balans op: zijn dit de kernwaarden waarmee we Doetinchem op de kaart willen zetten? Dan werken we deze daarna verder uit.
Doetinchem als een sterk merk is een initiatief van Gemeente Doetinchem, IG&D bedrijvig Doetinchem en OVD.
Inleiding
Onlangs zijn we gestart met de ontwikkeling van een stadsmerk voor Doetinchem. Vanuit de sectoren economie, wonen en vrije tijd is er behoefte aan een heldere positionering en strategie. Daarmee kunnen we de stad onder de aandacht brengen van de gewenste doelgroepen. Zowel binnen de stadsgrenzen, als in de regio en ver daarbuiten. Het doel: nieuwe bewoners, ondernemers, studenten en arbeidskrachten aantrekken, die nodig zijn om de groei van Doetinchem te realiseren. Gebiedsmarketingbureau Urban Solutions is geselecteerd om dit traject te begeleiden. Zij voeren de opdracht uit in samenwerking met City Result.
Aanjagers
Het initiatief voor dit traject komt vanuit een groep aanjagers, bestaande uit vertegenwoordigers van de gemeente, IG&D bedrijvig Doetinchem en OVD. Vertegenwoordigers vanuit wonen, vrije tijd, cultuur, sport en andere sectoren zijn van harte welkom en worden met klem uitgenodigd om aan te sluiten! De aanjagers begeleiden Urban
Solutions/City Result bij de uitvoering.
Hieronder geven wij kort een overzicht van de stappen die er tot nu toe zijn genomen en blikken wij vooruit op het vervolg.