Organisatie
Doetinchem levert een wezenlijke bijdrage aan het leven van bijna 60.000 inwoners. Aan de zorg en de kansen van morgen. Aan een leefbare, bereikbare, schone en veilige plek in Nederland. En niet zomaar een plek: we zijn de centrumgemeente van de Achterhoek, een van de allermooiste stukjes Nederland.
Organisatiestructuur
De gemeentesecretaris is directeur van de organisatie en vormt de verbinding tussen het college van B&W en de medewerkers. De gemeentesecretaris is verantwoordelijk voor het goed functioneren van de organisatie en is aanwezig bij de vergaderingen van het college van B&W. De organisatie ondersteunt het bestuur bij het realiseren van de bestuurlijke doelen. Bovendien is de organisatie verantwoordelijk voor een optimale dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen en voor het opstellen en uitvoeren van beleid.
De griffier is de eerste adviseur voor de gemeenteraad en verder ondersteunt de griffie de raad bij overige voorkomende werkzaamheden.
Organogram
De structuur van de organisatie is als volgt:
- Er is een directie, bestaande uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur die tevens WOR-bestuurder is
- Er zijn managers, die verantwoording afleggen aan de directie
- Er zijn teamleiders. De teamleiders leggen verantwoording af aan de managers.
- Er zijn teams die de spil van onze organisatie zijn; wettelijke taken uitvoeren en maatschappelijke opgaven realiseren.