Garantverklaring
U kunt financieel garant staan voor iemand die uit het buitenland komt voor een kort verblijf van maximaal 90 dagen. Gebruik hiervoor het formulier garantverklaring.
- U downloadt het formulier garantverklaring en u vult het formulier in. Of u haalt het formulier op het stadhuis.
- U ondertekent het formulier pas aan de balie van het stadhuis.
- Het ingevulde en ondertekende formulier stuurt u naar uw buitenlandse gast. Het is mogelijk om meerdere personen uit te nodigen. U vult dan per persoon één garantverklaring in.
Legaliseren
De gemeente zet een stempel op het formulier. Daarmee verklaren wij dat u de handtekening zelf heeft gezet. Dit noemen wij legaliseren van uw handtekening. U moet hiervoor persoonlijk langskomen en kan alleen op afspraak.
Afspraak maken garantverklaring
Voor de legalisatie van de handtekening betaalt u € 12,60.
Meenemen naar de afspraak
- De ingevulde garantverklaring (handtekening nog niet plaatsen, dit doet u op het stadhuis).
- Een geldig identiteitsbewijs.
- Als u getrouwd bent, moet uw echtgenoot of echtgenote ook mee. Ook moet hij/zij een identiteitsbewijs meenemen.