Garantverklaring
U kunt financieel garant staan voor iemand die uit het buitenland komt voor een kort verblijf van maximaal 90 dagen. Gebruik hiervoor het formulier garantverklaring.
- U downloadt het formulier garantverklaring en u vult het formulier in. Of u haalt het formulier op het stadhuis.
- U ondertekent het formulier pas aan de balie van het stadhuis.
- Het ingevulde en ondertekende formulier stuurt u naar uw buitenlandse gast. Het is mogelijk om meerdere personen uit te nodigen. U vult dan per persoon één garantverklaring in.
Wat doet de gemeente?
Wij zetten een stempel op het formulier. Daarmee verklaren wij dat u de handtekening zelf heeft gezet. Dit noemen wij legaliseren van uw handtekening. U moet hiervoor persoonlijk langskomen. Dit kan alleen op afspraak.
Afspraak maken garantverklaring
Kosten?
Voor de legalisatie van de handtekening op de garantverklaring betaalt u € 12,30.
Wat is nodig bij de aanvraag?
U moet voor het legaliseren van de handtekening het volgende meenemen:
- De ingevulde garantverklaring (handtekening nog niet plaatsen, dit moet in het stadhuis).
- Een geldig identiteitsbewijs.
- Als u getrouwd bent, moet uw echtgenoot of echtgenote ook mee. Ook moet hij/zij een identiteitsbewijs meenemen.