Soms lukt het niet lukt om de rekeningen op tijd te betalen. Bijvoorbeeld voor de huur, de zorgverzekering, de energie- of waterrekening. Het bedrijf waar uw rekening nog openstaat, geeft dat dan door aan de gemeente. Dat moet volgens de wet. Zo kan de gemeente u zo vroeg mogelijk helpen bij geldzorgen.  

De gemeente kan helpen

Zodra de gemeente heeft gehoord dat u een niet-betaalde rekening heeft, krijgt u bericht van de gemeente. Dat kan een brief zijn, een e-mail, een sms’je of een telefoontje. In sommige gevallen komt er een medewerker van de gemeente bij u thuis.  

Het doel is altijd hetzelfde: de gemeente wil u helpen om de geldzorgen op te lossen.  

Bijvoorbeeld door samen met u uw geldzaken te bekijken. En uit te zoeken of u misschien recht heeft op bepaalde toeslagen of andere regelingen. De hulp is gratis en u zit nergens aan vast.

U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen 

Neem contact op met het bedrijf bij wie u de niet-betaalde rekening heeft. Misschien kunt u met elkaar een oplossing bedenken.  

Liever samen met iemand van de gemeente? Neem dan contact op met een budgetcoach van de gemeente Doetinchem. Dan kijken we samen naar de juiste hulp. Zo helpt de gemeente voorkomen dat uw geldzorgen groter worden. 

Neem contact met ons op

Heeft u gevonden wat u zocht?