Belasting betalen
Belasting kunt u op verschillende manieren betalen. Via de digitale belastingbalie met iDEAL, internet bankieren, een overschrijvingskaart van uw bank in 2 termijnen. Of met automatische incasso in 8 termijnen. Dit is afhankelijk van wanneer u de machtiging afgeeft. De termijnen gaan in, één maand na de dagtekening van uw aanslagbiljet. Woont u op 1 januari in gemeente Doetinchem? Dan versturen wij altijd uw aanslagbiljet eind januari.
Aanslagbiljet(ten) boven de € 10.000,- komen niet in aanmerking voor automatische incasso. Aanslagbiljet(ten) onder de € 25,- worden in één termijn afgeschreven.
Het bankrekeningnummer voor het betalen van de belasting is NL47 BNGH 0285 0385 67. Vermeld hierbij altijd het aanslagbiljetnummer.
Wilt u iets wijzigen of aanvragen?
Uw rekeningnummer wijzigen, een automatische incasso aanvragen/stopzetten of kwijtschelding aanvragen, regelt u via de digitale belastingbalie. Gebruik hiervoor uw DigiD. Bedrijven hebben eHerkenning nodig.
Betaalt u de belastingen niet op tijd?
Dan krijgt u van ons een aanmaning.
U heeft dan nog 14 dagen de tijd om het aanslagbiljet met de kosten voor de aanmaning te betalen. De kosten van een aanmaning zijn:
- € 9,- voor aanslagbiljetten tot € 454,-
- € 19,- voor aanslagbiljetten vanaf € 454,-
Betaalt u de aanslag met de kosten van de aanmaning niet? Dan krijgt u van ons een dwangbevel. De kosten van een dwangbevel zijn minimaal € 49,-. Nadat u het dwangbevel heeft gekregen, heeft u 2 dagen de tijd om het verschuldigde bedrag te betalen.
Invorderingsrente
De gemeente kan invorderingsrente berekenen over de periode dat u te laat bent met betalen.
Incassobureau Cannock Chase
De gemeente Doetinchem werkt samen met incassobureau Cannock Chase. Als wij uw aanslag gemeentelijke belastingen naar dit bureau sturen, nemen zij de invordering van de openstaande post(en) van ons over. Heeft u hierover vragen? Bel dan tussen 8.30-17-00 uur naar Cannock Chase, telefoonnummer 088-1168222